Wednesday, January 5, 2011

Hari nie mentari plak yg menyinar....

Wah mentari plak yang menyinar ntuk ari nie..bukan mentari yang kat langit tue ea tpi mentari lam hati n kepala hotak nie yang menyinar setelah berselindung disebalik awan hujan semalam..huhuhu...ia terus menyinar dan menyinar sehingga ke mlm ari...sampai skrang pown still ag duk bersinar-sinar nie ner x nyew pabila seme berjalan ngan lam keadaan yang baik dan seperti yang diinginkan oleh batin ini. Alhamdulillah seme berjalan ngan lancar.

Walaupun bangun pepagi ngan xdew perasaan nyew nak pegi praktikal tapi kan sebaliknya plak berlaku kat tempat praktikal, seme berjalan ngan lancar dan hari nie sudah tidak ada maki hamun dari si pompuan sial tue....huhuhu....Ari nie aku di ajar dengan jujur dan ikhlas nyew oleh senior jxr die ckp nak handle pt's kanak2 atau baby nie perlukan kemahiran sket bukan boleh blaja lam masa sehari ja ia ambil masa dan perlu dipraktikkan selalu...huhuhuhu...i get it...tentiu senior jxr ur are the best la...

Pepagi ag adew kes kat scn dan kene la menapakkan kaki kesana kerna kes tue urgent dah la jauh plak dari peads, tpi x pew pagi nie aku happy sket dan sanggup ja nak g memaner pown..hahahha....sesampai ja kat scn tue kene la plak hadiri talk dari radiologist ngan doctor, aduh malas gilerrr ase nyew...sampai tertido-tido ag dgr talk tue...habis ja talk pegi cari baby ntuk d x-ray kan...alalalala cian nyew kecik2 dah kene radiation...xpew nnti dah besar jadi pelapis kitowg ea...hehehe...selesai ja ambik x-ray kat scn terus blik peads dan jalan xtvt cam biasa, ari nie aku x tengok pown muka si pompuan tue...malas nak nengok wak sakit hati ja...hahaha. Hari nie jugak la aku terpaksa cover kes member aku tue coz die ntah kemana menghilankan diri...letih tapi happy...huhuhu

Lepas ja dari wak kes jam menunjukkan kul 12.45 p.m aku mintak ngan senior jxr nak pergi opd jap nak check n ambik ubat skali...die ckp g jumpa CI dulu n then baru g opd...huh terpaksa la menapakkan diri ke main department dulu jumpa CI, sesampai ja kat main terus kew bilik die dan die bgi green light suh pegi opd pada kul 2 p.m nnti coz skrang nie waktu rehat...ok mam saya pergi mkn lu lah kalu camtue...hehehe...ari nie mkn western food, aduh punya la lame tunggu nak ciap kan makanan tue...sampai member aku dah abis makan baru makanan aku sampai...bleh la tahan dari western food kat kolej tue...hahahhaa...selesai ja makan terus pegi opd..mak ai ramai nyew orang mesti lame aku kat cini.hurmmmm mmg lame pown overall masa yang aku ambik seme lam 3 jam...huhuhu...check punya check doktor suh plak pegi pharmacy ambik ubat tggu la plak kat depan pharmacy tue...huhuhu...dapat ja ubat terus balik peads.

Sesampai ja kat peads, jxr ajak p scn balik coz dew urgent x-ray, hurmmm menapak la plak kew scn dah la ngan ujan bagai...redah jew la...sampai ja kat scn terus ke kaunter dan ambik form x-ray dan lepas tue terus cari baby yang nak d x-ray kan...ari nie aku nak wak plak....pergh nasib baek jadi aku wak...huhuhuhu...time ntuk blik peads ujan masih lagi membasahi bumi...tpi redah ajew kerja nyew ari nie...sesampai ja kat peads tetiba ja dpt form dari scn balik mintak x-ray ntuk baby H1N1 huh...aku ckp kat jxr yang aku x larat nk p scn blik, jxr ckp ok jew..uhu...baek la plak jxr ari nie...bagus la kalu ari2 camnie kan....hahah...

5 p.m baru aku leh balik coz pt's ari nie cam ramai ja, on da way nk pegi kew tempat parking kan , dew la lopak air dekat citu tetiba ja ambulans dtg ngan laju nya abes aku bersiramkan lopak air ari nie...cam sengal jew ase nyew...eeee....kotor tol la...nak maki pown xdew guna...just sabar jew la...nak wak caner dah nasibkan...hahaha...sampai ja kat keta terus start enjin n balik terus la..parking dah free kan...x perlu membazir duit ntuk bayar parking la...sampai ja kat kolej hujan turun ngan lebat skali, aduh camner nie, redah jew la...lenjun aku dibuat nye...huhuhu...terus pening kepala sebab kene hujan byk sangat ari nie....hahaha...sensitif kan...

Sesampai ja kat bilik terus mandi n p office jap, pegi office tgk bebudak main dengan sonok nyew aku plak yang ase nak main..hahhaa....tgk seme under control ja....blik bilik ah...nak tido jap coz penat sgt ari nie...huhuhu...ok time tue have a sweet dreamzzzzz.....tersedar kul 9 p.m dan terus bersiap pegi ofice blik, coz kene wak kira2 lepas tue ja terus kuar mkn n kat tempat biasa....huhuhu...kenyang ase perut kontena nie...hahaha...masa ntuk tido n having my sweet dreamzzz tlah tiba kembali...dan aku berharap sok mentari nie akan terus bersinar dan bersinar sampai aku habis praktikal kat hkl....amin....ZZZZzzzzZzzZZzzZzZz...nyte my sweet frenzzz....


No comments:

Post a Comment